Alla yrkesutbildningar för vuxna i Örebro län samlade på ett och samma ställe

Publicerad: 2021-01-26 15:30

Alla kan hitta rätt. På den nya webbplatsen vux.regionorebrolan.se som lanseras i dag, den 26 januari, har alla yrkesutbildningar för vuxna i Örebro län samlats på ett och samma ställe.

Ny webb, nya möjligheter

Nya vux.regionorebrolan.se gör det enklare att söka, hitta och matchas mot det som blir ditt framtida yrke. Och det går snabbt. Om mindre än ett år kan du ha ett nytt jobb. Så oavsett om du vill hitta ditt allra första jobb, utbilda dig till ett visst yrke eller byta karriär så är en sak viktigare än alla andra – att du blir ditt bästa jag. Att du blir du.

Webbplatsen är unikt samarbete mellan Region Örebro län, samtliga kommunala vuxenutbildningar och folkhögskolor i Örebro län. Vi samarbetar också med Arbetsförmedlingen, offentliga arbetsgivare, näringsliv och branschföreträdare för att förstå vilken kunskap och kompetens som efterfrågas i samhället just nu.

Din framtid börjar här. Välkommen!

Senast uppdaterad: den 8 februari 2023